Tagbilairan dag 4 - Reisverslag uit Ubay, Filipijnen van Particulier - WaarBenJij.nu Tagbilairan dag 4 - Reisverslag uit Ubay, Filipijnen van Particulier - WaarBenJij.nu

Tagbilairan dag 4

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Particulier

12 Februari 2018 | Filipijnen, Ubay

Vandaag moesten we al om 5.00 uit bed want we gingen dolfijnen spotten.
Om 5.30 snel een ontbijtje en om 5.45 was het vervoer er.
Het regende toen we weggingen en herwerk wel droog maar bewolkt.
Aangekomen bij Alona beach zijn we met zijn vieren in 1 boot gegaan en zagen we heel veel boten vertrekken.Ook allemaal om dolfijnen te spotten als we dan een groep dolfijnen zagen gingen al deze boten hierheen het leek wel een drijfjacht. Maar het doel hebben we behaald we hebben veel dolfijnen gezien.
Daarna zijn we doorgevaren naar een eilandje om te snorkelen.Daar gingen we met een heel klein bootje de zee in en ik werd misselijk uit gesnorkeld dus.
Peter ging in het water en kwam gelijk bij een zeeschildpad uit en de dames bleven in de boot.
Loes wilde ook graag snorkelen en zijn toen naar andere plek gevaren waar het ondiep was zodat loes ook even kon zwemmen en snorkelen.
Op het eiland hoorde we dat er een tyfoon aankwam en dat er geen boten meer naar het eiland mochten hadden wij even geluk.
Dan nog maar snel nog naar een ander eiland het Maagdeneiland vraag me niet waarom deze zo heten.
Het was meer een zandbank met witzand waar je door de zee naar toe kon lopen mooi om te zien maar niet om uren te zijn.
Weer terug naar Alona beach voor dat de tyfoon komt.
Aan de kant aangekomen zijn we met de taxi naar een bijenfarm gegaan waar we ook gingen lunchen.Dit was een prachtige locatie met heel lekker eten en zelfs wijn.
Na het eten op de darm ook nog lekkere koffie gedronken en toen naar de laatste stop naar de hinagdanan cave.Wat voor de Filipijnen iets heel geweldigs kan zijn betekent nog niet dat dit voor ons ook is. De cave was erg klein met een watertje erin om eventueel in te zwemmen.De souveniers winkels namen meer plaats in beslag.Leuk om gezien te hebben maar geen aanrader.
Vervolgens weer naar hotel om op te frissen en even te relaxen.Terwijl ik dit verslag zit te maken valt er buiten onwijs veel regen.Laten we hopen dat dit morgen weer voorbij is.

Tot het volgende verslag.

• 12 Februari 2018 - 13:15

Miranda:

Dolfijnen..... het zijn toch zulke mooie beesten. Ik heb daar van genoten ook al waren wij ook met veel boten maar dat kon voor mij de pret niet drukken hoor. Snorkelen is daar toch wel heel speciaal hé, zo mooi onder water. Ik ben blij dat ons mam nog in het water is geweest, altijd een waterrat geweest ;-).

Oei een tyfoon? Ik ben blij dat jullie op tijd terug waren. Is het daar nu regenseizoen of regent het daar gewoon elke dag even?

Heerlijk dat je daar lekker kunt eten en dan ook nog een wijntje kunt bestellen. Dat is de ultieme vakantie.
    Tsja zo'n toeristische attractie is een iets waar je door moet en dat wordt uitgebuit, maar ja leuk om eens gezien te hebben hé.

tot de volgende xxxjes

• 12 Februari 2018 - 14:33

Particulier :

Hoi Miranda,

Het is hier geen regenseizoen maar regent wel veel tot crihdag in ieser gecal dan gaan we vliegen naar Davao .

Xxx

• 12 Februari 2018 - 14:34

Peter:

Snorkelen was super. Mooie grote zeeschildpad gezien en even gevolgd. Ook door een paar scholen vissen gezwommen, honderden vissen tegelijk. Nog nooit zo,n mooi snorkellicatie gezien.