Tagbilaran dag2 Bohol - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Particulier - WaarBenJij.nu Tagbilaran dag2 Bohol - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Particulier - WaarBenJij.nu

Tagbilaran dag2 Bohol

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Particulier

10 Februari 2018 | Filipijnen, Tagbilaran City

We zijn met de taxi vertrokken naar Tarsier Sanctuary.
Tarsiers zijn ’s werelds kleinste primaten; ze zijn ongeveer de grootte van een vuist. Ze hebben enorme ogen op hun relatief groot hoofd. Het zijn nachtdieren, eten meestal ‘s nachts en bewegen van boom tot boom. Overdag hangen ze aan een tak en draaien ze hun hoofd soms tot bijna 360 graden. Ze eten voornamelijk insecten en worden tot een van de meest bedreigde primaten ter wereld gerekend.
In de ochtend kijken ze waar ze hangen en daar blijven ze dan heel de dag.Als er dan toeristen komen weten ze precies waar ze die naar toe moeten begeleiden.
In dat gedeelte zitten er 8 en waar geen toeristen mogen komen meer dan 100.
Wat zijn het toch schattige aapjes zou er zo 2 mee naar huis willen nemen maar ze kunnen niet tegen aanrakingen en veel geluiden want dan plegen ze zelfmoord.
We mochten ook niet praten en fotograferen met flits.
Daarna zijn we naar de rivier gereden waar we hebben geluncht op een floating restaurant. Tijdens de lunch die overigens ook heel lekker was vaarde de boot de rivier af en hadden we gelijk een heel mooi uitzicht.
De boot legde ook 1 keer ergens aan waar kinderen een culturele dans uitvoerde.
Daarna ging de boot weer terug naar de aanlegsteiger.Zeker ook een aanrader.
Daar nog wat geshopt en een hoed gekocht voor de zon.
Taxichauffeur stond weer te wachten en vroeg of wij wel eens kokosnoten wijn hadden gedronken.We wilde dat wel eens proberen bij de plaatselijke bevolking.
Maar wat was dat vies heb 3 nipjes op uit fatsoen.We vonden het allemaal vies.
We wilde ook nog even naar de grootste python in gevangenisschap maar deze was overleden en stond daar opgezet.Wel hadden ze nu een hele grote albino python en deze hebben we geaaid.
Na dit alles weer terug naar hotel.Ik heb al 1 week geen lekkere koffie op ze hebben hier bijna alleen maar oploskoffie en zag dat tegenover het hotel een soort Starbucks zat daar nog even koffie gedronken en was al veel beter dan de rest maar nog niet zo als thuis.
We gaan hier nog de avond in maar had nu even tijd en goede WiFi om dit verslag te maken.

Tot morgen weer
Groetjes Patricia

• 10 Februari 2018 - 11:03

Gerwin:

Jullie vermaken je goed en doen veel mooie indrukken op. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Veel plezier nog!!
    Xxx

• 10 Februari 2018 - 12:10

Miranda:

Oh, die aapjes wat is dat schattig.
    Ik hoop dat je veel foto's hebt gemaakt van jullie boottrip want dat zal wel mooi zijn geweest.
    Is het echte Filipijnse eten lekker of hebben jullie nog niet echt Filipijns gegeten?

Ja, koffie is belangrijk voor ons en als die dan niet lekker is jekkie.
    Maar daarvoor krijg je wel heel veel andere leuke dingen in de plaats en je kan thuis koffie zat drinken, zo weet je dat je op vakantie bent :-)

kusjes en tot het volgende verslag hé

• 12 Februari 2018 - 10:40

Peter:

We eten bijna dagelijks filippijns. En wr nemen vee foto,s.